Hjerteforeningen Holstebro

Lokalforeningen er en underafdeling af Hjerteforeningen og har til opgave at forestå foreningens arbejde indenfor lokalområdet.
Lokalforeningens hovedformål er at synliggøre Hjerteforeningen, at oplyse om hjerte-kar sygdomme og deres forebyggelse, samt at yde støtte og rådgivning til hjertepatienter og deres pårørende.
Vi arrangerer i årets løb møder med foredrag og information, samt flere former for motion, ligesom vi løbende udbyder deltagelse i Giv Liv kurser og måler blodtryk.

Hjælp til hjertepatienter og pårørende

Hjertepatienter og deres pårørende har ofte et stort behov for råd og vejledning i forbindelse med hjertesygdom og operation. Som et godt tilbud er oprettet Hjertelinjen på tlf. 70 25 00 00.

Det er uddannede hjertesygeplejersker, der tager telefonerne – men du kan også komme til at tale med en psykolog, socialrådgiver, kostvejleder eller en hjertepatient. Hjertelinjen, som er gratis, har åbent hverdage mellem klokken 10 og 16.

I Holstebro har rådgivningen åben den 1. torsdag i hver måned kl 12-16.

Du skal tilmelde dig til raadgivningaarhus@hjerteforeningen.dk eller tlf. 70 25 00 00. Læs mere på www.hjerteforeningen.dk

Aktiviteter

Vi afholder forskellige aktiviteter i årets løb. Disse omfatter blandt andet møder, foredrag, blodtryksmåling, motionsture og andre former for fysisk aktivitet. Aktiviteterne bliver løbende annonceret i den lokale dagspresse og opdateret på vores hjemmeside.

Vi vil endvidere være til stede og deltage i diverse arrangementer, der har relation til sundhed og forebyggelse.

Du kan følge vores aktiviteter på vores lokale hjemmeside, hvor du bl.a. kan se kalenderen med de forskellige arrangementer og læse nyheder. Klik ind på www.holstebro.hjerteforeningen.dk eller på Facebook under Hjerteforeningen Holstebro – husk at give siden et ”like” – så er du med.

Bliv medlem

Som medlem af Hjerteforeningen modtager du 4 gange om året magasinet Hjertenyt med sidste nyt inden for forskning, lækre opskrifter på hjerterigtig mad, artikler og interviews.

Bliv frivillig i Hjerteforeningen

Har du lyst til at være frivillig i Hjerteforeningen? Det kan være enkelte opgaver, uden du behøver at deltage i Bestyrelsesarbejdet så kontakt os gerne. Som frivillig får du oplevelser og glæde ved at løse opgaver i et fællesskab, tilfredsstillelsen ved at gøre en indsats og personlige kvalifikationer gennem kurser, foredrag og lærerige oplevelser.

Du kan altid sige nej til opgaver, som du ikke har lyst til eller kvalifikationer til at påtage dig.

Hjertemotion på hold

I samarbejde med  Fitness1 Struervej 141 7500 Holstebro

Mandage 09.15 – 10.30 og onsdage kl. 09.00 – 10.15.

Er du medlem af Hjerteforeningen koster det kr. 35,00 pr. gang at deltage – du bestemmer selv, hvor ofte du deltager.

Instruktør på Hjertemotion

Træningen varetages af Rikke Møller, som er uddannet fysioterapeut og desuden uddannet i senior træning. Rikke har undervist som instruktør i 6 år og har bl.a. været ansvarlig for opstart af +65 forløb.

Rikke har tidligere været ansat på sygehuset hvor hun bl.a. har været hjerteansvarlig og stået for genoptræning af indlagte patienter.

Hjertestierne i Holstebro Kommune

Alle stierne slutter ved udgangspunktet.

Holstebro: Turen starter på P-pladsen i Anlægget ved Pavillonen i Holstebro. Turen er på 5,2 km.

Holstebro Storådalen: Turen starter på P-pladsen ved Holstebro Golfklub Frøjkvej 83. Ruten er 8,7 km lang, men kan afkortes til 3,4 km eller 5,4 km.

Råsted Plantage: Turen starter på P-pladsen ved Golfklubben, Brandsbjergvej 4 Råsted, Vemb. Turen er på 5 km og går gennem et spændende naturområde.

Ulfborg: Turen starter ved anlægget Herredsgade 36 i Ulfborg. Turen er på 3 km.

Borbjerg Hjertesti: Turen starter ved Præstegårdsparken, Bukdalsvej 50 i Borbjerg. Turen er på 4,5 km og går rundt om søerne ved Borbjerg Mølle.

Husby Klitplantage Hjertesti. Starter på P-pladsen ved Husby kirke. Turen går gennem et meget spændende gammelt naturområde, og er på 5 km.

Center for Sundhed i Holstebro

Center for Sundhed har startet rehabiliteringshold, der henvender sig  direkte til til borgere bosiddende i Holstebro kommune, som har haft en hjerte -karsygdom. Du kan læse mere på følgende hjemmeside www.holstebro.dk/levlivet