Kystvandring v Thyborøn

Hjerteforeningen og Danmarks Naturfredningsforening opfordrer alle – Gå med på Kystvandringen

Danmarks smukke kyster er igen i fokus, når familier og venner er inviteret til at gå tur langs vandet søndag den 26. maj, hvor Kystvandringen løber af stablen. I Lemvig Kommune kan deltagere gå en fin rute ved Thyborøn.

Kystvandringen slår et slag for at få flere til at gå en tur i den danske natur. Bag eventen står Hjerteforeningen og Danmarks Naturfredningsforening. Kystvandringen så dagens lys i 2012, og gåturene langs Danmarks kyster finder i år sted for 8. år i træk.

Turene langs de danske kyster med Kystvandringen bliver en dag, hvor fællesskab og storslået natur kommer i centrum. Uanset om du brænder for at være en del af et fællesskab, om motionen er det vigtigste, eller om det er en naturoplevelse, du er ude efter, så byder Kystvandringen på det hele.

Hele familien er inviteret med til turene langs vandkanten.

Turene finder sted på udvalgte steder over hele landet. I Thyborøn i Lemvig Kommune går starten søndag den 26. maj klokken 13.00 med start ved P-pladsen v Kystcentret Kystcentervej 3, Thyborøn 7680. Dagens tur er ca. 7 km kilometer lang.

Vi går fra Kystcentret langs havet ned til midt for den nordlige Lagunesø (Thyborøn Fjord) og tilbage mod Thyborøn ad den gamle jernbane. Ved kanten af Thyborøn kigger vi nærmere på Naturrum Thyborøn og nyder en forfriskning ved madpakkehuset. Ruten fortsætter mod nord forbi den nye kirke hvor der bliver lejlighed til at høre om dens baggrund og historie. Turen slutter ca. kl. 15.30

Det er gratis at deltage, og du kan bare møde op. Der er ingen tilmelding

Hør mere, kontakt, Jens Johan Brogaard formand for Danmarks Naturfredningsforening på tlf. 97820489.

Dyrk motion for din fornøjelses skyld

Motion er med til at forebygge hjerte-kar-sygdom, og motion har mange gode effekter: Det styrker dit hjerte, det sænker dit blodtryk, og det mindsker din risiko for at dø tidligt. Motion har også positive effekter på din livskvalitet, dit sociale liv og dit daglige humør. Hjerteforeningen anbefaler 30 minutters daglig bevægelse.

Praktiske oplysninger

P-pladsen v Kystcentret
Kystcentervej 3
7680 Thyborøn
Turen er gratis for alle. Ingen tilmelding mød bare op.
0 kr.
Anita Zacho