Børnebørnenes Madværksted – to generationer til gryderne

Foto: Hjerteforeningen/Cathrine Ertmann

Madkurset Børnebørnenes madværksted inviterer bedsteforældre og børnebørn til at gå i køkkenet sammen. Målet er at give de to generationer sjove og fælles oplevelser, styrke båndene og fremme nærværet mellem generationerne. Desuden, at madkurserne inspirerer danskerne til at spise sundere.

• Det er sjovt og hyggeligt at tilberede mad sammen. Jeg opfordrer derfor bedsteforældre til at invitere deres børnebørn med i køkkenet for at svinge piskeris og grydeske sammen og nyde hinandens selskab, siger Betina Egede Jensen, frivilligchef i Hjerteforeningen.

På hvert hold er der plads til otte bedsteforældre og otte børnebørn. Vil du og dit barnebarn være med, så kontakt formanden for Hjerteforeningen i Holstebro Anita Zacho på tlf. 42152127 eller på mail anita.zacho@gmail.com

I løbet af de fire kursus gange kommer deltagerne til at tilberede morgenmad, madpakker, eftermiddagssnacks og festmåltider, og hver kursusgang afsluttes med at spise den tilberedte mad sammen. Den samlede pris for kursusforløbet for både bedsteforælder og barnebarn er 240 kroner. Beløbet dækker over udgifter til underviser, madvarer, kogebog, lokaler mv.

Betaling for deltagelse indbetales på konto 7608 – 1744161.

Tilmelding foregår efter først-til-mølle. Børnebørnene skal have en alder, der svarer til 4. til 6. klasses elever.

Madkurset foregår i køkkenet på Sønderlands Skolen Sønder Alle 25 i Holstebro.

Kurset foregår følgende lørdage 28/9, 12/10, 26/10 og 09/11 2019 – kl. 10.00 til kl. 13.00.

Gennem Børnebørnenes madværksted vil Hjerteforeningen styrke fællesskabet mellem børn og deres bedsteforældre og samtidig skabe grobund for sundere madvaner. Madgrupperne består af bedsteforældre og børnebørn og rammer dermed på tværs af tre generationer, når børnene bringer deres erfaringer og oplevelser med sig hjem til forældrene. Projektet er økonomisk støttet af Nordea-fonden.

Praktiske oplysninger

Sønderlands