Om os

Lokalforeningen er en underafdeling af Hjerteforeningen og har til opgave at forestå foreningens arbejde indenfor lokalområdet.
Lokalforeningens hovedformål er at synliggøre Hjerteforeningen, at oplyse om hjerte-kar sygdomme og deres forebyggelse, samt at yde støtte og rådgivning til hjertepatienter og deres pårørende.
Vi arrangerer i årets løb møder med foredrag og information, samt flere former for motion.

Hjælp til hjertepatienter og pårørende

Hjertepatienter og deres pårørende har ofte et stort behov for råd og vejledning i forbindelse med hjertesygdom og operation. Som et godt tilbud er oprettet Hjertelinjen på tlf. 70 25 00 00.

Det er uddannede hjertesygeplejersker, der tager telefonerne – men du kan også komme til at tale med en psykolog, socialrådgiver, kostvejleder eller en hjertepatient. Hjertelinjen, som er gratis, har åbent hverdage mellem klokken 10 og 16.

Aktiviteter

Vi afholder forskellige aktiviteter i årets løb. Disse omfatter blandt andet møder, foredrag, blodtryksmåling, motionsture og andre former for fysisk aktivitet. Aktiviteterne bliver løbende annonceret i den lokale dagspresse og opdateret på vores hjemmeside.

Vi vil endvidere være til stede og deltage i diverse arrangementer, der har relation til sundhed og forebyggelse.

Du kan følge vores aktiviteter på vores lokale hjemmeside, hvor du bl.a. kan se kalenderen med de forskellige arrangementer og læse nyheder. Klik ind på www.holstebro.hjerteforeningen.dk eller på Facebook under Hjerteforeningen Holstebro – husk at give siden et ”like” – så er du med.

Bliv medlem

Som medlem af Hjerteforeningen modtager du 4 gange om året magasinet Hjertenyt med sidste nyt inden for forskning, lækre opskrifter på hjerterigtig mad, artikler og interviews.

Bliv frivillig i Hjerteforeningen

Har du lyst til at være frivillig i Hjerteforeningen? Det kan være enkelte opgaver, uden du behøver at deltage i Bestyrelsesarbejdet så kontakt os gerne. Som frivillig får du oplevelser og glæde ved at løse opgaver i et fællesskab, tilfredsstillelsen ved at gøre en indsats og personlige kvalifikationer gennem kurser, foredrag og lærerige oplevelser.

Du kan altid sige nej til opgaver, som du ikke har lyst til eller kvalifikationer til at påtage dig.

Hjertemotion i Holstebro

Kom i gang med motion eller forsæt efter kommunens genoptræning. Vi har tre forskellige tilbud til dig.

Motionen er tilrettelagt for ”tidligere” hjertepatienter.

Se nærmere under punktet motion her på siden.

Hjertestier i Holstebro Kommune

I Holstebro Kommune findes 6 skønne hjertestier – se mere om disse stier på siden “Gåtur på hjertestierne i Holstebro Kommune”.

Find en hjertesti i nærheden af dig på nedenstående link.

Center for Sundhed i Holstebro

Center for Sundhed har startet rehabiliteringshold, der henvender sig  direkte til til borgere bosiddende i Holstebro kommune, som har haft en hjerte -karsygdom. Du kan læse mere på følgende hjemmeside www.holstebro.dk/levlivet