Temamøde om fysisk aktivitet når du har atrieflimren eller hjertesvigt v/fysioterapeut

Fysisk aktivitet er med til at forbedre hjertepatienters fysiske formåen og livskvalitet, samt nedsætte de symptomer man kan have i forbindelse med en hjertesygdom.
Hjerteforeningens fysioterapeut fortæller om motion og træning i forbindelse med atrieflimren og hjertesvigt. Vi kommer til at berøre emner som:

Kan atrieflimren fremprovokeres af motion?
Er det fornuftigt at træne, når jeg lever med atrieflimren og/eller har nedsat pumpefunktion?
Hvorfor aflastes hjertet og mindskes dine symptomer på hjertesvigt og atrieflimren, når du motionerer regelmæssigt.
Hvis jeg oplever at få et atrieflimren anfald midt i træningen, bør jeg så stoppe?
Hvad skal jeg overveje i forbindelse med betablok-, blodfortyndende behandling og træning?
Desuden gennemgang af de generelle fordele ved motion og forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål og evt. dele sine erfaringer med træning og atrieflimren.

Målgruppe: Personer med rytmeforstyrrelse og nedsat pumpefunktion af hjertet uafhængig af træningsniveau samt pårørende.

Arrangementet er gratis, men tilmelding senest 1 uge før på tlf. 70250000 eller på http://lokal.hjerteforeningen.dk/raadgivning/begivenhed/fysisk-aktivitet-naar-du-har-atrieflimren-eller-hjertesvigt-holstebro/?d=1538661600

Center for Sundhed Stationsvej 35, 2 sal 7500 Holstebro
Gratis men tilmelding nødvendig - senest en uge før.
0 kr.
Hjerteforeningen Århus