Hvad sker der, når man ringer 112? – udsættes

Med baggrund i de udmeldinger statsministeren kom med i aftes den 12.03.20, har Hjerteforeningen i dag den 13.03.20 besluttet at forlænge aktivitetsstoppet foreløbig til og med påske.

Pga. dette forlænget aktivitetsstop har lokalafdeling Holstebro besluttet at udsætte foredraget den 14. april 2020 med titlen ”Hvad sker der, når jeg ringer 112?”.
Der vil senere komme informationer med ny dato for dette foredrag – vi satser på engang i løbet af maj måned.

Hvilke ressourcer råder præhospitalet over (ambulancer, lægebil, helikopter) og hvilke kompetencer har de?

Overlæge, leder af akutlægebilen i Lemvig og læge ved akutlægehelikopteren, Maren Tarpgaard vil med aftenens foredrag give os et indblik i forløbet fra der ringes 112 og til patienten er på hospitalet.

Hvordan er præhospitalet opbygget og hvem arbejder på vagtcentralen? Hvem arbejder i de team der betjener ambulancer, lægebil og helikopter?

Maren Tarpgaard vil desuden fortælle en del omkring hverdagen på akutlægebilen og akutlægehelikopteren, hvor hun selv arbejder – og om hvordan hun og det øvrige team bliver sendt ud til patienterne, hvilke patienter de ser og hvordan de tackler at agere i et miljø der går fra kedsomhed til kaos på 10 sekunder.

Der vil blive mulighed for at stille spørgsmål til Maren Tarpgaard.

Kom og mød overlæge Maren Tarpgaard sammen med Hjerteforeningen i Holstebro tirsdag den 14. april 2020 kl. 19.00 til kl. 21.15 på Holstebro Aktivitetscenter Danmarksgade 13 A, 7500 Holstebro.

Pris kr. 50,00 pr. person, som betales ved indgangen.

Der vil blive serveret kaffe/te og et let traktement, så tilmelding er nødvendig af hensyn til køkkenet på tlf. 42152127 eller [email protected] – senest fredag den 3. april 2020.

Praktiske oplysninger

Holstebro Aktivitetscenter
Danmarksgade 13 A
7500 Holstebro