Hjertemotion Holstebro – tirsdag (holdtræning) – Aflyst til og med 2. juni 2020

27.03.20
Vi passer på hinanden, og vi har et særligt og stort ansvar overfor både hjertepatienterne og sundhedsmyndighedernes mulighed for at håndtere denne meget specielle og kritiske situation.

Frem til den 2. juni gennemfører Hjerteforeningen derfor ikke nogen aktiviteter og arrangementer, der enten er målrettet hjertepatienter, eller hvor både hjertepatienter og andre borgere tænkes at deltage. Både inde og ude…

13.03.20
Med baggrund i de udmeldinger statsministeren kom med i aftes den 12.03.20, har Hjerteforeningen besluttet at forlænge aktivitetsstoppet foreløbig til og med påske.

Hjertemotion hos FlexFitness

Hjertemotion har til formål at udvikle og vedligeholde de hjertesunde livsstilsændringer, som hjertepatienter har påbegyndt i regioner og kommuner. I Hjerteforeningen vil vi gerne hjælpe patienterne med livslang rehabilitering – og det sker bedst i lokalområdet, hvor patienten bor.

Vigtige faktorer ved livslang rehabilitering er motion, faglige input og socialt samvær med andre mennesker med hjertesygdom.

Den livslange rehabilitering i lokalområdet er ikke en erstatning for kommunale tilbud – men et vigtigt supplement. Vores motionstilbud kan være et springbræt fra den kommunale rehabilitering og ud i at træne på egen hånd i de forskellige tilbud.

Deltagerne mødes hver tirsdag (22 uger) kl. 11.30 til kl. 12.30. Første gang er tirsdag den 14. januar 2020. Motionen er tilrettelagt for ”tidligere” hjertepatienter. Vi arbejder med at få pulsen op gennem fælles opvarmning, øvelser, spil og leg.

Træningen varetages af en uddannet fysioterapeut, der løbende bliver opdateret omkring behandling af hjerte-kar-sygdomme.

Efter træningen er der en halv times socialt samvær med kaffe og mulighed for at snakke med andre, der har hjertesygdom inde på livet, samt lokalafdelingens frivillige.

I løbet af efteråret vil vi tilbyde nogle temacafeer efter træningen med bl.a. ”Giv liv” kurser og temaer om fx kost.

Tilmelding sker til Anita Zacho på [email protected] eller tlf. 42152127.

Prisen for alle 22 gange er kr. 550, som indbetales på konto 7608 – 1744161 før opstart i januar 2020.

Praktiske oplysninger

FLEXfitness
Gl. Struervej 7
7500 Holstebro